زمان مطالعه: ۲ دقیقه

شاید باور این موضوع کمی سخت باشد اما درب و پنجره upvc تنها برای منازل مسکونی و ادارات نیست.

امروزه با گسترش کارخانجات صنعتی و افزایش تولیدات مختلف در کارخانجات، احساس وجود مکانی عاری از سر و صدای محیطی و همچنین آلودگی های مواد بیش از پیش احساس می شود.

اتاقک ایزوله برای اولین بار توسط گروه صنعتی یزد وین طراحی و تولید گردید و با استقبال کارخانه جات مواجه شد.

این اتاقک ایزوله صنعتی با توجه به فضای خالی موجود طراحی و ساخته می شود و بخشی از محیط شما را از هرگونه آلودگی محیطی مصون نگه می دارد.

اتاق آکوستیک چیست

اتاق های تست آکوستیک در مواردی که نیاز به یک فضای کاملا آرام و بی سر و صدا در یک محیط پر سر و صدا باشد مورد استفاده قرار می گیرد. در این اتاق ها که سیستمی متشابه با سیستم enclosure به منظور جذب و انسداد امواج صوتی در آن انسداد می شود ، تجهیزات تهویه هوا کاملا ایزوله شده و همچنین درب و پنجره های عایق صوت به کار می رود. موارد قابل استفاده عبارت اند از :

اتاق های تست صوت در صنایع خودرو

اتاق های اندازه گیری ابزار دقیق

آزمایشگاه های کارخانجات به منظور تست صوتی

شاید برایتان جالب باشد:

ساخت اتاقک ایزوله

اتاق های فرمان عایق صوت

در مواردی که پوشیده کردن ماشین آلات یا تجهیزات توسط انکلوژر و یا سایر سیتم های کنترل نویز مقدور نباشد ، بهترین راه حل استفاده از اتاق های کنترل ضد نویز می باشد که به سیستم های فرمان مجهز اند.

سطوح داخلی این اتاق ها به منظور جلوگیری از افزایش انعکاسات صوتی کاملا با مواد جاذب صوت پوشیده شده است. میزان کاهش نویز قابل دستیابی در این سیستم ها در حدود ۲۰ تا ۴۰ دسیبل می باشد و مقادیر بالاتر از ۵۰ دسیبل نیز در شرایط خاص با استفاده از دیواره های دو جداره آکوستیکی امکان پذیر است.

اتاق اکوستیک یا اتاق ایزوله چیست

اگر بخواهید در یک محیط آرامی قرار داشته باشید که هیچ گونه صدایی در آن شنیده نشود و به دور از هر گونه همهمه ا‌ی باشید ، می توانید از اتاق آکوستیک استفاده کنید.

عملکردی که در انواع اتاقک آکوستیک قرار گرفته ، باعث شده تا هیچ گونه صدایی از بیرون به داخل اتاق آکوستیک شنیده نشود. همچنین هیچ گونه صدایی از داخل اتاق به بیرون نیز انتقال داده نمی شود.

ضد صدا بودن یک اتاق به معنای آکوستیک بودن آن نیست. ضد صدا کردن تنها به این معناست که نه صدایی از اتاق خارج شود و نه صدایی از بیرون به داخل اتاق وارد شود. اما آکوستیک به این معناست که علاوه بر ضد صدا بودن ، هیچ گونه بازتاب صدایی در اتاق نیز وجود نداشته باشد.

اتاقک آکوستیک اتاقی است که در آن هیچ گونه ارتعاش صدایی وجود ندارد. اتاق آکوستیک استفاده و کاربرد زیادی دارد. بیش ترین کاربرد ساخت اتاقک آکوستیک برای استودیو های موسیقی می باشد. از طریق آن موسیقی را ضبط می کنند.

اتاق آکوستیک

آکوستیک در اصطلاح مکانی را توصیف می ‌کند که در آن امواج صوتی وجود ندارد. به کارگیری واژه آکوستیک به تنهایی ، ویژگی های اتاق آکوستیک را بیان نمی کند.

در صورتی که اتاقک آکوستیک به معنای ساخت یک فضای عایقی است. باعث می شود از لحاظ صوتی محیط عایق شود و صدا های اضافه از بیرون را به داخل وارد نمی کند و صدا های داخل را نیز به بیرون انتقال نمی دهد.