یراق اسپانیولت پنجره دوجداره upvc

اسپانیولت پنجره دوجداره upvc که در اصطلاح قفل درب نیز نامیده می شود، یکی از مهم ترین اجزای یراق آلات پنجره دوجداره می باشد. کیفیت اسپانیولت پنجره دوجداره upvc به نوع آلیاژ استفاده شده در آن بستگی دارد.

این جزء تاثیر بسزایی در کیفیت در و پنجره upvc می گذارد. بی کیفیت بودن آلیاژ مورد استفاده در یراق اسپانیولت باعث افزایش فشار بیشتر بر روی دستگیره های درب شده و آن را از کار می اندازد. اسپانیولت های موجود در بازار برندهای مختلفی دارند و تولید کشورهایی همچون ترکیه و آلمان می باشند.

مشخصات یراق اسپانیولت پنجره دوجداره

اسپانیولت نوعی یراق می باشد که در درب و پنجره upvc با چند زبانه کوچک در امتداد طولی پروفیل، لنگه را به چهارچوب قفل می نماید و با درگیر شدن به کیپر لنگه درب یا پنجره به صورت محکم به چارچوب می چسبد. به همین دلیل در هنگام بسته بودن از ضریب عایق بسیار بیشتری برخوردار است.

اگر لنگه درب یا پنجره را باز کنید ملاحظه خواهید کرد که سیستم قفل از بالا تا پایین لنگه را در برگرفته است، به این قسمت در اصطلاح فنی اسپانیولت گفته می شود، که قفل، دستگیره، زاماک، توپی و هر بخشی که در باز و بست و سیستم حرکتی پنجره های دوجداره upvc دخیل است را شامل می شود.

در تعمیر و رگلاژ درب و پنجره دوجداره upvc، اسپانیولت بخشی است که در صورت هر خرابی باید بررسی شود. زیرا کل کارایی به این بخش وابسته است و از آن به عنوان شاه کلید یراق آلات نام برده می شود.

یراق آلات اسپانیولت

تماس با کارشناس فروش یزدوین