پنجره دوجداره آلومینیومی چیست

پنجره دوجداره آلومینیومی چیست، بسیاری از ما، درب و پنجره‌های آلومینیومی قدیمی را به یاد داریم.

این درب و پنجره‌ها، اولین نسل از درب و پنجره‌های غیرآهنی بودند، که عایق بهتری نسبت به پنجره‌های آهنی داشتند و به همین دلیل، پس از ورود به بازار، بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفتند.

در سال‌های اخیر و پس از گذشت دهه‌ها، از ورود پروفیل‌های آلومینیومی به بازار درب و پنجره دوجداره، با پیشرفت تکنولوژی، درب و پنجره دوجداره آلومینیومی جدیدی تولید می‌شوند.

یکی از این درب و پنجره‌های جدید دوجداره، درب و پنجره دوجداره آلومینیومی است.

گروه صنعتی یزد وین با پشتیوانه چندین ساله اقدام به طراحی و تولید انواع پنجره دوجداره آلومینیومی نموده است برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در این مجموعه همراه باشید.

 

انواع پنجره با پروفیل آلومینیوم

پنجره‌های آلومینیومی ساده در ایران با استفاده از  دو نوع پروفیل پرکاربرد ST و کرونت (Coronet) هستند که پنجره‌های آلومینیومی تولید می‌شوند و تفاوت‌شان در هندسه سطح مقطع پروفیل آلومینیوم آن‌ها می‌باشد.

 

 

پنجره دوجداره آلومینیومی

پنجره آلومینیومی st

پنجره ST نسبت به نوع کرونت آن مزایای بیشتری دارد.

امروزه تقریبا دیگر از پنجره کرونت در بازار استفاده نمی‌شود، زیرا این نوع پنجره‌ها عایق نیستند و دارای قفل بست نامناسب هستند.

پنجره‌های کرونت یراق‌آلات ضعیفی دارند، که پس از مدتی سست می‌شوند و عایق‌بندی‌شان نیز به درستی انجام نمی‌شود. ورود گرد و غبار و دود به داخل ساختمان از پنجره‌های کرونت، به دلیل نداشتن عایق مناسب، بسیار زیاد است

در مقابل آن، پنجره‌های ST دارای پروفیل آلومینیومی قوی‌تری هستند و یراق‌آلات با کیفیت‌تری روی آن‌ها قرار می‌گیرد. از آنجا که در نصب این پنجره‌ها از نوارهای مویی و لاستیک‌های آب‌بند استفاده می‌شود، بنابراین دوام بیشتری دارند.

 

پنجره آلومینیومی ترمال بریک

پنجره آلومینیومی ترمال بریک بزرگ‌ترین اشکال پنجره‌های آلومینیومی، عایق نبودن آن‌ها نسبت به حرارت است.

کارشناسان و تولیدکنندگان در صنعت آلومینیوم، برای رفع این اشکال نوع جدیدی از پروفیل آلومینیومی را با نام ترمال بریک به بازار عرضه کردند.

پروفیل‌های ترمال بریک در ساخت درب و پنجره‌ها کاربرد بسیاری دارند.

در این نوع پروفیل‌ها، تسمه‌ای از جنس پلی آمید قرار می‌گیرد که تحمل حرارت آن تا ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد است.

این پروفیل همچنین قابلیت تحمل برودت هوا را تا ۵۰ درجه سانتی‌گراد دارد. در این نوع پنجره‌ها، لایه بیرونی چارچوب و لنگه از لایه داخلی آن جدا می‌شود.

همچنین با پرس شدن تسمه پلی‌آمید در بین جداره بیرونی و داخلی چارچوب  و لنگه، پروفیل‌های پنجره عایق می‌شود و اتلاف انرژی داخل ساختمان جلوگیری می‌شود.

پروفیل‌های ترمال بریک از دو پروفیل بیرونی و داخلی تشکیل و با کمک تسمه‌ها پلی‌آمیدی به یکدیگر متصل شده‌اند.

بنابراین قسمت داخلی و خارجی پنجره‌ها می‌تواند در رنگ‌های مختلفی تولید شود.

درب و پنجره ترمال بریک می‌توانند خود را با شرایط جوی متفاوت وفق دهند و عایق خوبی ایجاد کنند. همچنین دارای رنگ‌های بسیار زیبا و جذابی هستند.

پنجره چوب آلومینیومی

پنجره چوب آلومینیومی از یک پروفیل ترکیبی تولید می‌شود.

لایه داخلی این پنجره از جنس چوب و لایه بیرونی آن از جنس آلومینیوم است.

دو طرف این پنجره‌ها با مکانیسم خاصی به هم متصل می‌شوند و زیبایی خاصی به ارمغان می‌آورند.

عایق بودن چوب در کنار ظرافت و استحکام آلومینیوم باعث ایجاد پنجره‌های بسیار لوکس و کاربردی می‌شود.

 

مزایای استفاده از پنجره دوجداره آلومینیومی

پنجره دوجداره آلومینیومی نسبت به سایر انواع پنجره‌ها مزایایی دارند.

پروفیل پنجره‌های آلومینیومی مانند پنجره یو پی وی سی(uPVC)، قابلیت بازیافت دارند.

آلومینیوم محکم ترین فلز در دسترس امروز ما است. پنجره دوجداره آلومینیومی قادر به نگهداری از پنل‌های شیشه‌ای بزرگ و سنگین هستند.

همچنین پنجره‌هایی که از جنس پروفیل آلومینیوم تولید می‌شوند، با توجه به ویژگی مقاومت در برابر خوردگی‌شان، بعد از نصب ، نیاز کمتری به تعمیر و نگهداری دارند.

این نوع پنجره‌ها دارای طیف رنگی وسیع و متنوعی هستند و با هر سلیقه‌ای جور درمی‌آیند. به علاوه، پروفیل های پنجره دوجداره آلومینیومی قوی و پایدار هستند و قادر به مقاومت در برابر شدیدترین عناصر و تغییرات جوی هستند.

این پنجره‌ها انعطاف‌پذیری بالایی هم دارند و می‌توان توسط آهنها آن‌ها پنجره‌هایی با ابعاد و اندازه‌های مختلفی را طراحی کرد.

همین موضوع باعث محبوبیت این پروفیل بین طراحان و معماران ساختمان شده است.

پروفیل‌های آلومینیومی میتوانند باریکتر باشند ، فریم های باریکتر یعنی نور بیشتری از پنجره به خانه وارد حواهد شد و این موضوع در زیباسازی و نورگیری فضای داخلی خانه مفدی است.

 

قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی

گروه صنعتی یزدوین طراح و تولید کننده انواع درب و پنجره دوجداره آلومینیومی در ایران می باشد شما عزیزان می توانید برای دریافت قیمت با مشاورین ما در این مجموعه تماس حاصل نمایید.

تماس با کارشناس فروش یزدوین