زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پنجره دوجداره کشویی بهتر است یا لولایی؟

در صورتی که قصد خرید پنجره دوجداره دارید و نمی دانید که آیا پنجره دوجداره کشویی بهتر است یا لولایی؟ بهتر است تا در مورد هر دوی این نوع پنجره ها مطالعاتی داشته باشید و سپس با دید بازتری نسبت به سفارش و خرید آن ها اقدام نمایید.

می توانیم یکی از مهم ترین قسمت های هر خانه ای را پنجره های آن بدانیم که وظیفه تهویه و نور و روشنایی منزل و همینطور از نظر ظاهری، زیبایی نمای ساختمان و همینطور فضای داخلی ساختمان را بر عهده دارد.

بنابراین لازم است تا تمامی قسمت های مرتبط به درستی تهیه و تنظیم شوند.

بزرگترین تفاوت میان پنجره UPVC نوع باز شدن آن ها می باشد که عبارت از لولایی و کشویی می باشد.

ویژگی های پنجره دوجداره لولایی

پنجره دوجداره لولایی نیز هم می تواند نحوه باز شدن آن از بالا باشد و هم این که از بغل مورد باز و بسته شدن قرار گیرد.

جالب است بدانید که در این نوع از پنجره دو سری لاستیک به عنوان درزگیر قرار می دهند تا هنگام بسته شدن کاملا کیپ شود و هیچ گونه درزی به بیرون نداشته باشد.

در رابطه با ظاهر پنجره UPVC لولایی می توان آن را ظریف تر از سایر انواع بازشو دانست و در عین حال از استحکام بالاتری برخوردار است.

با توجه به سوال پنجره دوجداره کشویی بهتر است یا لولایی؟ لازم است ویژگی های هر مورد را بررسی نمایید تا برای خود بهترین انتخاب را داشته باشید و با توجه به این ویژگی ها می توان پنجره لولایی را با مزایای بیشتری که دارد به شما پیشنهاد نمود.

مطالب مرتبط: پنجره دوجداره 

در این مدل از پنجره نسبت به پنجره دوجداره کشویی می توانیم عایق بندی بهتری داشته باشیم همچنین به دلیل این که در پنجره های لولایی از لولا استفاده می شود، اصطکاک میان لولا و فریم اصلی کمتر است و به عبارتی این پنجره نسبت به پنجره های  UPVC کشویی بسیار راحت تر باز می شوند.

ویژگی های پنجره دوجداره کشویی

پنجره دوجداره کشویی نیز از بغل و به صورت کشویی مورد باز و بسته شدن قرار می گیرد و ظاهر آن نیز به دلیل دارا بودن پروفیل که پهنایش دو برابر پنجره های لولایی است، بسیار زمخت تر از پنجره های لولایی می باشد.

با توجه به دارا بودن درزگیر و همچنین پرزگیر، باز هم می توان درزهای آن را اندکی باز دید که به نظر مشکل بزرگی محسوب می شود.

با توجه به نوع ساختار پروفیل آن ها و ضخامت شیشه دوجداره، فاصله ای که میان دوجداره وجود دارد کمتر است و به این سبب، گاز آرگون میان دو شیشه هم کمتر می باشد و دقیقا همین موضوع عاملی در کم شدن عایق بندی پنجره است.

مطالب مرتبط: پنجره دوجداره upvc

پنجره دوجداره کشویی بهتر است یا لولایی؟

از لحاظ دیداری و زیبایی هم به دلیل این که لنگه های پنجره کشویی گاها جلو و عقب هستند، می توان زیبایی کمتری را در آن ها مشاهده کرد و در عین حال شست و شوی این نوع پنجره ها هم بسیار سخت تر از پنجره های لولایی است.

با توجه به توضیحات ارائه شده، این شما هستید که حال باید یکی از پنجره های فوق را انتخاب نمایید و در رابطه با خرید آن ها اقدامی داشته باشید.