زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پروفیل ها مقاطع بسیار پرکاربردی در صنایع گوناگون دارا می باشند که از مهم ترین این صنایع می توانیم به صنعت ساختمان سازی اشاره ای داشته باشیم و معرفی مقاطع پروفیل UPVC نیز امری تخصصی محسوب می شود.

لازم است بدانید که پروفیل مقطعی طویل می باشد و از سطح مقطعی یکسان در تمامی طول خود برخوردار است و در صورتی که تمایل داشته باشیم پروفیل ها را بر اساس شکلی که مقطع آن ها دارد، مورد تقسیم بندی قرار دهیم، آن ها به دو گروه پروفیل باز و بسته تقسیم خواهند شد.

از نظر کاربرد هم می توان پروفیل ها را به دو گروه صنعتی و ساختمانی تقسیم نمود که علاوه بر این که پروفیل های ساختمانی ضخامت کمتری دارا می باشند، استحکام پایین تری هم در مقابل پروفیل های صنعتی دارند.

پروفیل یو پی وی سی چیست؟

در معرفی مقاطع پروفیل UPVC لازم است نسبت به بیان توضیحاتی در رابطه با خود پروفیل یو پی وی سی بپردازیم.

از این پروفیل در ساخت و تولید پنجره دوجداره استفاده زیادی می نمایند و می توان آن ها را نیز به عنوان جایگزین بسیار مناسبی برای تمامی آلیاژهای فلزی و همینطور غیرفلزی در صنعت ساخت و ساز محسوب نماییم.

ویژگی پروفیل پنجره یو پی وی سی

ویژگی پروفیل یو پی وی سی که از اهمیت زیادی برخوردار می باشد، عبارت از مقاومت خیلی خوب در برابر الکتریسیته و حرارت، انعطاف پذیری فوق العاده عالی، وزنی بسیار سبک، عدم اشتعال، قابلیت تلفیق با موادی که به عنوان افزودنی شناخته می شوند و در عین حال از قابلیت تبدیل به سطوح سیقلی نیز برخوردار شده است، می باشند.

همانطور که می دانید، پروفیل ها انواع و اقسام گوناگونی دارند اما در میان تمامی آن ها می توانیم به پروفیل یو پی وی سی اشاره نماییم که بالاترین کاربرد را دارد و در واقع به عنوان پرفروش ترین پروفیل شناخته شده است.

در حقیقت دارا بودن ویژگی ها و مزایای خوبی که در این پروفیل وجود دارد، موجب می گردد تا موارد استفاده از آن بیشتر باشد و تمایل به تولید درب و پنجره های دوجداره با استفاده از این پروفیل بیش از پیش وجود داشته باشد.

مهم ترین مزایای پروفیل UPVC

معرفی مقاطع پروفیل UPVC

هر پروفیلی برای خود از مزایایی برخوردار شده است که بر اساس آن ها، خریداران تصمیم به خرید می گیرند و همان موارد می تواند آن را از سایر انواع پروفیل متمایز نماید.

از مهم ترین مزایای پروفیل پنجره UPVC می توانیم موارد ذیل را نام ببریم که عبارت هستند از:

استحکام و مقاومت فوق العاده زیاد و بالا
مقاوم در برابر عواملی همچون زنگ زدگی و همینطور حرارت
به عنوان یک ضد حریق کاربرد دارد
نصب آن ها نیز به سهولت انجام می شود
کاهش زیاد در میزان آلودگی صوتی و همچنین تحت عنوان عایق صدا کاربرد دارد
در مصرف انرژی نیز موجب صرفه جویی زیادی می شود
تنوع فوق العاده زیادی در رنگ بندی محصولات دارد
هیچ گونه نیازی به رنگ کاری و در عین حال سرویس مجدد نیز دیده نمی شود
قابلیت شست و شو نیز در آن ها وجود دارد