زمان مطالعه: ۲ دقیقه

عایق بندی پنجره کشویی

عایق بندی پنجره کشویی نیز از آن دسته مواردی می باشد که هر فردی به دنبال آن است و تمایل دارد تا پنجره های منزل و یا محیط مورد نظر خویش را مورد عایق بندی کامل قرار دهد تا بتواند از ورود هرگونه آلودگی صوتی و یا گرد و غبار به داخل محیط جلوگیری نماید.

نصب پنجره دوجداره کشویی در هر نوع بنایی امکان پذیر می باشد و در واقع انتخاب نوع پنجره علاوه بر این که به شرایط محیطی بستگی دارد، به سلیقه فرد سفارش دهنده و خریدار هم بستگی دارد و می تواند در این موارد، تعیین کننده باشد.

پنجره کشویی دوجداره

همانطور که می دانید که پنجره ها به شکل های مختلفی بازشوندگی دارند و این مورد اهمیت فراوانی دارد زیرا گاهی شرایطی وجود دارد که پنجره می بایست به روش خاصی مورد باز و بسته شدن قرار گیرد و اگر مثلا به شکل کشویی باز نشود، مدل دیگری برای باز شدن پنجره وجود ندارد.

در واقع شرایط اینگونه ایجاب می نماید که فرد از روش اجبار یک نوع بازشوندگی خاص را انتخاب نماید و گاهی خیر. می تواند به راحتی مدل بازشوندگی پنجره مورد نظر خویش را انتخاب کرده و خرید خود را قطعی نماید.

در مورد عایق بندی پنجره کشویی لازم است بدانید که این نوع پنجره ها با توجه به نوع ساختی که دارا می باشند و همینطور مواد اولیه ای که در تولید آن ها به کار رفته است، تا حدودی عایق بندی کاملی نمی توان در آن ها دید البته که مورد عایق بندی قرار خواهند گرفت.

اما نباید انتظار این را داشته باشید که همانند پنجره های دوجداره لولایی، عایق بندی صورت بگیرد زیرا روش ساخت پنجره کشویی با سایر پنجره ها متفاوت می باشد و باید به این موارد در هنگام سفارش دقت کافی داشت.

مقایسه عایق پنجره های کشویی دوجداره با پنجره های آهنی

عایق بندی پنجره کشویی

در این مقایسه می خواهیم بیان نماییم که کدامیک از این دو نوع پنجره عایق بندی بهتری دارند تا فرد خریدار بتواند، راحت تر در این موارد تصمیم گیری نماید.

لازم است بدانید که پنجره های ریلی و کشویی از عایق بندی کمتری نسبت به پنجره های یو پی وی سی برخوردار هستند و البته این پایین بودن ضریب عایق بندی بسیار کم و ناچیز می باشد.

اما در مقایسه با پنجره های آهنی نیز می توانیم به راحتی بیان نماییم که پنجره های کشویی از عایق بندی بهتر و بالاتری برخوردارند و بدون تردید در میان این دو نوع پنجره، پنجره های کشویی پیروز خواهند شد.

خرید پنجره دوجداره کشویی

حال این شما هستید که می بایست با توجه به شرایط محیط مورد نظر خود و همینطور ویژگی های هر نوع پنجره، یک مدل را انتخاب نمایید و سپس در رابطه با خرید آن اقدامی داشته باشید.

در کنار تمامی مواردی که بیان نمودیم، شیشه های به کار رفته در پنجره هم اهمیت دارد و می بایست به آن نیز توجه ویژه داشت تا با انتخاب درست شیشه، بتوانیم تا حدودی عایق مناسبی را برای پنجره خویش به همراه داشته باشیم.

مطالب مرتبط: پنجره دوجداره upvc

انتخاب نوع پنجره با توجه به سلیقه و تمایل هر فردی صورت می گیرد و در کنار آن نیز لازم است تا به سایر موارد هم دقت شود تا رضایت کامل خریدار را در پی داشته باشد.