زمان مطالعه: ۳ دقیقه

 یکی از بیشترین موضوعاتی که پس از نصب پنجره دوجداره upvc ذهن عده ای را درگیر می کند این است که بهترین و مناسب ترین راه برای نگهداری از پنجره ها چییست و در واقع چه مراقبت هایی را می توان در این خصوص اعمال نمود تا بهترین بهره وری را در آینده از پنجره upvc داشته باشید. 

پنجره دوجداره

بعد از نصب یک پنجره دوجداره یو پی وی سی یکی از بیشترین مسائلی که به ذهن شما می رسد این است که بهترین راه برای نگهداری از این نوع پنجره ها چیست و با چه مراقبتهایی می توان بهترین بهره وری را در آینده از پنجره دوجداره یوپی وی سی داشت. حال در اینجا به مهمترین مسائل در بحث نظافت و نگهداری پنجره های دوجداره یوپی وی سی اشاره می کنیم:

نگهداری از پنجره دوجداره

بهترین ماده یا محلول برای تمیز کردن پروفیل پنجره دوجداره یو پی وی سی مایع تمیز گننده پنجره یو پی وی سی است که عمدتا در ایران تولید نمی شود و به ندرت در بازار موجود است ولی شما برای تمیز گردن پنجره دوجداره یو پی وی سی خود می توانید از اسپریهای جرم گیر با غلظت پائین یا محلول آب و صابون استفاده کنید و یا از اسفنجهایی که با فن آوری نانو ساخته شده اند و بهای کمی دارند و در اکثر سوپر مارکتها یافت می شوند استفاده کنید. هیچوقت برای تمیز کردن پنجره دوجداره یوپی وی سی از دستمال و یا پارچه زبر استفاده نکنید. بعد از استفاده از دستمال آغشته به مایع تمیز کننده و یا آب و صابون سعی کنید با یک پارچه نمدار بدون پرز آن را تمیز کنید. هیچوقت برای تمیز کردن پنجره دوجداره یو پی وی سی از مواد شوینده قوی همچون وایتکس استفاده نکنید.

توصیه های نگهداری یراق درب و پنجره دوجداره یو پی وی سی

یراق درب و یا پنجره دوجداره یو پی وی سی به عنوان نگه دارنده پروفیل فریم (Frame) و پروفیل بازشو(Sash) در یکدیگر بیشرین فشار فیزیکی را در یک پنجره دوجداره یو پی وی سی تحمل می کند، برای نگهداری و طول عمر یراق آلات استفاده شده می بایست مباحث زیر بررسی و انجام گردد:

عملکرد روان یراق درب یا پنجره دوجداره یو پی وی سی

عملکرد روان یک پنجره دوجداره یو پی وی سی را می توان به وسیله باز و بسته کردن و حرکت دستگیره آن ارزیابی کرد. بر اساس استاندارد اصلی کارکرد یراق آلات پنجره دوجداره یو پی وی سی در آلمان میزان گشتاور و قفل شدن یک پنجره دوجداره حداکثر ۱۰ نیوتن بر متر مربع می باشد شما می توانید با استفاده از یک آچار بازرسی اولیه را انجام دهید، عملکرد روان یک پنجره دوجداره یو پی وی سی را میتوان با روغنکاری و یا رگلاژ یراق آلات بهبود بخشید. همچنین لازم به ذکر است رگلاژ پنجره می بایست توسط شرکت تولید کننده صورت پذیرد زیرا رگلاژ نامناسب یراق آلات می تواند باعث شود پنجره دوجداره یو پی وی سی عملکرد مطلوب را نداشته باشد.

 محکم و ثابت بودن یراق آلات درب و پنجره دوجداره یو پی وی سی

کارایی و امنیتی و عملکرد یک پنجره دوجداره یو پی وی سی به محکم بودن یراق آلات آن بستگی دارد. پایداری و محل اتصال پیچها در یراق آلات پنجره دوجداره یو پی وی سی می بایست امتحان شود و پیچهایی که احیانا شل شده اند سفت و در صورت شکسته شدن تعویض گردد.

جلوگیری ازفرسایش و خوردگی یراق آلات پنجره دوجداره یو پی وی سی

نگهداری از پنجره دوجداره: یرای حفظ کردن یراق آلات پنجره دوجداره یو پی وی سی و جلوگیری از خوردگی و فرسایش و بالا بردن عمر مفید آن میباست بر اساس اطلاعات صحیح روغن کاری شوند. با روغن کاری و گریس کاری مدام کلیه اجزاء مرتبط به یراق در پنجره دوجداره یو پی وی سی (حداقل سالی یکبار) عملکرد یراق آلات را بهبود و مانع از خوردگی یراق آلات آن شوید. زبانه های مخفی از جنس فولاد برای جلوگیری از فرسایش نیاز به گریس کاری مداوم دارند. در روغنکاری یراق آلات درب و پنجره یو پی وی سی حتما از روغن یا گریس بدون اسید و غیر رزینی استفاده کنید.