زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بررسی ضخامت پروفیل پنجره

زمانی که بخواهیم هزینه ای که به صورت کلی برای یک پروژه ساختمانی تمام شده است را مورد بررسی قرار دهیم، به قیمت و هزینه ای که بابت پروفیل درب و پنجره پرداخت کرده ایم، رجوع می کنیم و بررسی ضخامت پروفیل پنجره نیز در این میان ضرورت خاص خود را دارد.

پروفیل پنجره دوجداره

هرچه پروفیل درب و پنجره از کیفیت بهتری برخوردار باشد و ضخامت مناسب تری داشته باشد، سطح کیفی ساختمان نیز به مراتب بالاتر خواهد بود و این مورد اهمیت فوق العاده زیادی دارد.

ضخامتی که به صورت معمول برای پروفیل پنجره و درب ها در نظر می گیرند، ۲ یا ۲.۵ میلیمتر می باشد.

قیمت پروفیل درب و پنجره دوجداره

با وجود ساختمان سازی های گسترده ای که در حال انجام است، لازم است تا برای پروفیل درب و پنجره جایگاه خاص و ویژه ای را در نظر بگیریم زیرا قیمت نهایی آن و متریال به کار رفته در ساخت پنجره و درب ها می تواند هزینه ها را افزایش و یا کاهش دهد.

ظاهر این نوع از محصول دارای تنوع بسیاری می باشد و با این اوصاف از نظر ظاهری و شکل و شمایل هم می تواند نمایی کاملا متفاوت برای ساختمان به وجود آورد.

بنابراین از هزینه هایی که در نهایت می تواند در قیمت نهایی ساختمان اثرگذار باشد، به قیمت پروفیل به کار رفته در درب و پنجره اشاره می نماییم.

هزینه ای که جهت ساخت و تولید پروفیل درب و پنجره غیر فلزی نسبت به پروفیل هایی که از جنس آلومینیوم هستند و پروفیل های به کار رفته در درب و پنجره های آلومینیومی نیز نسبت به پروفیل های آهنی کمتر است و دانستن این موارد در هنگام سفارش اهمیت زیادی دارد.

مطالب مرتبط : پنجره دوجداره upvc

بررسی ضخامت پروفیل پنجره در این جا اهمیت دارد که با توجه به افزایش آلودگی صوتی و همینطور آلودگی های هوا، مردم به خرید پنجره های دوجداره روی آورده اند و لازم است در آن ها از ضخامت مناسبی برای پروفیل استفاده شده باشد تا کیفیت لازم را بتوان مشاهده نمود.

موارد مصرف پروفیل های درب و پنجره دوجداره

بررسی ضخامت پروفیل پنجره

برای این که بتوان کاربرد پروفیل را در انواع درب و پنجره بیان کرد، می توان به راحتی از نام آن هم متوجه شد و به این صورت می باشد که:

از این پروفیل ها جهت ساختن قاب های پنجره به منظور نگهداری از شیشه های به کار رفته استفاده می شود، چهارچوب های مرتبط با درب اتاق، تولید و ساخت قاب درب هایی که در منازل به کار رفته اند و همینطور درهایی که به صورت یکدست از شیشه هستند، از این پروفیل جهت ساخت آن ها استفاده می شود.

پروفیل ها نیز انواع گوناگونی دارند که از هریک از آن ها جهت استفاده در قسمت خاصی بهره برده می شود و لازم است تا با دقت بالاتری نسبت به انتخاب آن ها اقدام شود و همچنین از آن ها به درستی در جایگاه خود استفاده شده تا بهترین نتیجه را در پی داشته باشد.

بررسی ضخامت پروفیل پنجره از این نظر اهمیت دارد که علاوه بر قیمت نهایی بر میزان کیفیت کار انجام شده هم تاثیر دارد و این مورد در واقع بسیار پراهمیت تر می باشد.