خرید پنجره دوجداره کشویی

شاید بارزترین مزیت پنجره های کشویی upvc یا پنجره ریلی یو پی وی سی، نسبت به مدل لولایی این باشد که پنجره کشویی upvc نیاز به حریم بازشوی بسیار کمتری دارد در صورتی که پنجره لولایی به شعاع بازشوی خود نیاز به حریم دارد .

البته این مزیت کشویی نسبت به لولایی در تمامی انواع پنجره کشویی صدق میکند ، چرا که مکانیزم بازشوی تمامی پنجره ها ریلی بوده و در محور افقی بصورت خطی باز و بسته می شود.

قیمت پنجره کشویی بالکن

در نگاه کلی شاید بتوان گفت که مدل کشویی پنجره دوجداره upvc را نیز میتوان در همه مواردی که مدل لولایی را بتوان بکار گرفت میتوان استفاده کرد ولی بایستی بدانیم بله میتوان پنجره مدل کشویی را در همه موارد بکار گرفت ولی این مدل در تمامی سطوح و قابها کارایی مناسبی نخواهد داشت و لذا پنجره کشویی را برای همه موارد مورد نیاز پیشنهاد نمیکنیم. چرا که بطور کلی پنجره کشویی یو پی وی سی در قابهایی که دارای سطوح تراز هستند کارایی دارند لذا برای پروژه های نوسازی که قاب دارای قاب قدیمی نمیباشد و دارای قاب با سطح تراز است بیشتر توسی می شود و برای موارد بازسازی نیاز به پیش نیازهایی میباشد که در برخی موارد میتوان پنجره کشویی upvc بکار گرفت ولی بسیاری از موارد پنجره های بازسازی بهتر است از پنجره یو پی وی سی کشویی استفاده نشود.

توصیه پیش از خرید پنجره کشویی upvc برای پنجره های بازسازی

حتی المقدور برای بازسازی و در قابهایی که قاب قبلی پنجره بطور کامل برداشته نشود مدل کشویی توصیه نمیشود چرا که در این موارد قابهای پنجره کشویی را نمیتوان بصورت کامل تراز نمود و نهایتا کاربرد لازم را نخواهد داشت و اگر هم در زمان نصب مشکلی نداشته باشد .

مطالب مرتبط: پنجره دوجداره upvc

احتمال خارج شدن قاب پس از نصب بسیار بالاست .لذا پنجره دو جداره کشویی برای قابهای نوسازی توصیه میکنیم یا برای قابهای بازسازی که قاب پنجره قبلی بصورت کامل از دیوار برداشته شده و بتوان پنجره را در قابی با سطح ساف کار گذاشت.

ساختار درب دوجداره کشویی

ساختار این درب‌ها شامل؛ پروفیل UPVC، یراق آلات و شیشه می‌باشد که در ادامه توضیح مختصری در خصوص هر کدام از آن‌ها می‌دهیم:

پروفیل درب دوجداره کشویی

پروفیل در درب‌های دوجداره به عنوان نگهدارنده کلیه ملزومات یک درب، بسیار مورد اهمیت است. پروفیل قاب کشویی از ریل‌هایی تشکیل شده است که لنگه بازشوی آن با استفاده از غلطک‌هایی بر روی ریل‌ها حرکت می‌کند، این غلطک‌ها مابین پروفیل قاب کشویی و پروفیل لنگه کشویی قرار می‌گیرند که موجب آسان شدن حرکت لنگه بازشو می‌گردد.

یراق آلات درب دوجداره کشویی

راه های مختلف برای ایمن سازی پنجره دوجداره

یراق آلات استفاده شده در درب دوجداره کشویی، علاوه بر دستگیره، لولا، زبانه و سیلندر، غلطک‌هایی نیز هستند که در زیر بازشوی درب قرار می‌گیرند. غلطک‌های مورد استفاده در این مدل درب‌ها، تمام وزن شیشه و لنگه بازشو را بر روی خود دارند. بنابراین این غلطک‌های کشویی در روان بودن حرکت بر روی ریل، تاثیر زیادی می‌گذارند. متاسفانه در برخی از موارد، مشاهده شده برای ارزان شدن قیمت درب کشویی از غلطک‌هایی استفاده می‌شود که کیفیت نامطلوبی دارند و با گذشت زمان موجب عدم کارکرد مناسب این درب‌ها می‌شوند، بنابراین در انتخاب شرکت‌ طرف قراردادمان باید بسیار دقیق باشیم.

شیشه پنجره دوجداره کشویی

شیشه‌های دوجداره‌ای که برای ساخت درب کشویی به کار برده می‌شوند شامل دو عدد جام (شیشه) در اندازه‌های مختلف و با ضخامت‌های متفاوت می‌باشند که با انجام چندین مرحله به یکدیگر متصل می‌شوند و به همین دلیل آن‌ها را دوجداره می‌نامند.

تماس با کارشناس فروش یزدوین